\\ Nyheder

 

 

 

Juni 2016 - Kran 8 kom i arbejdstøjet.

 

Kranbilen er udstyret med en 125 tm Efferkran, 8 udskud i hovedkran og

6 udskud i fly-jib + 2 manueller arme i denne.

Dette giver en rækkevidde på 20 meter i hovedarm. og

38 meter med fly-jib og manuelle arme.

 

 

December 2015 - Lige før jul

 

Nu er vi færdige med at udstyre "Smut".

Smut er vores nye varevogn, lastevne 1500 kg, - 2,0 x 4,1 m lad.

God til en "hurtig tur" med småting - og udstyret efter krav til ledsagebiler.

 

 

Efteråret 2015

 

Vi har fået indrettet vores nye lagerbygning.

100 m2 fyldt med udstyr til baksning og løft.

 

 

December 2014

 

Vi har færdiggjort renoveringen af en ældre 10 t Lugli gaffeltruck.

Trucken er kun 2,46 m høj.

Den har fuldt friløft,og en løftehøjde på 4,5 m.

 

Her bruger vi trucken til test af et løftebeslag, som skal testes med 10 t.

 

Februar 2014

Vi har nu mulighed for at udleje stålramme med ballast til krantest - maksimal vægt 110 t.

Dette skal efter Arbejdstilsynets anvisning benyttes til test af 100 t kran.

 

 

Marts 2013 fik vi vores totalt renoverede Kran 2 i drift.

 

Den er monteret på en fabriksny Scania 8x4 med EURO 5 motor.

Her ses den med en helt ny 3 akslet, lav påhængsvogn.

 

 

 

September 2012 fik vi denne 140 tm kranbil ind i firmaet.

 

Den har tidligere kørt ved Kruse Maskintransport - og styrker vores mulighed for at lave tunge løft.

Her løfter den en 35 t stålkonstruktion, i sam-løft med vores 175 tm.

 

 

Oktober 2010 fik vi vores 8 t gaffeltruck.

 

Det er en næsten ny 8 t Linde-truck.

Trucken er dieseldrevet, monteret med udstødningsvasker, der renser udstødningen for partikler.
Trucken kan, som det ses, bruges med et kranarrangement. Dette er velegnet til løft inde i bygninger.

 

 

April 2009 fik vi vores største kran i drift.

Det er en Scania 8x4 med en 175 tm Effer-kran.
På dette billede ses den i midten, flankeret af gode kolleger.
Til højre ses den største kran, vi har haft indtil nu - Kran 2.

 

 

 

August og september 2008 fik vi disse 2 kranbiler.

 

De er næsten ens, begge opbygget med 58 tm Efferkraner med fly-jib og spil.
Bilerne har EURO 4 motorer og vejvenlig affjedring samt 3 styrende aksler.
Det giver minimal miljøbelastning og stor smidighed i trafikken.

 

April 2008 fik vi en ny Scania med en let brugt 55 tm Efferkran.

I forbindelse med køb af I.C.Andersens kranbiler i december 2007 valgte jeg at overflytte en af kranerne på en ny bil. Det er en 55 tm Efferkran, med fly-jib og spil. Bilen er opbygget som sættevognstrækker og har derfor træk på 2 aksler. Bilen er udstyret med EURO 4 motor og fuldt luftaffjedret, hvilket giver minimal miljøbelastning og vejslid. Bilen kan udstyres med et kort lad og så køre med anhænger.

 

 

Marts 2008 fik vi vores 115 tm ud at køre.

I december 2007 købte jeg I. C. Andersens kranbiler. Det var målet at forbedre betjeningen af vore kunder i en travl tid. Det er samtidig målet at styrke I. C. Andersens position som transportvirksomhed ved at samarbejde. Købet omfattede 2 kranbiler og en nedbygget sættevogn - den største kranbil med en 115 tm Efferkran har 8 udskud i hovedarm og 4 i fly-jibben, og med den kan vi nå de højeste bygninger i Esbjergs indre by.  Jeg valgte at ombygge den, så den nu er optimal i forhold til de opgaver vi har, og dette var afsluttet i marts, og resultatet er en rigtig god kranbil.
 

 

Januar 2008 vågnede vores gamle kran 1 af dvale.

Kranen havde i 10 år siddet på en 3 akslet Mercedes og gjort det rigtig godt, men bilen var ikke længere tidssvarende.

 

Men kranopbygningen har mange gode finesser. Den er lav og kompakt,og derfor særdeles velegnet til at arbejde på trange steder, så derfor valgte jeg at renovere hele kranen og opbygningen og sætte den over på et nyt chassis.

 

Opbygningen står i dag som ny. Alle dele har været adskilt, sandblæst, metaliseret og samlet med nye sliddele. Bilen er det nyeste nye, EURO 4 motor, automatgear, fuld luftaffjedring m.m., og den kan som tidligere komme ind i de mindste huller, højden er med sænket affjedring 2,9 m! Desuden har den 3 styrende aksler, hvilket er en yderligere fordel.

 

Her står den med vores nye anhænger, som kom til os d. 4.1.2008.

Til forside
Sitemap
Print

   H. E. Bluhmes Vej 73  \\  6700 Esbjerg  \\  Tlf. 75 12 08 99  \\  CVR 11532047  \\  Mail: post@franksegall.dk