Vi kan tilbyde sikre og rationelle løsninger på løft, for alle faggrupper ved byggeri.
Med et bredt udbud af hjælpeværktøj, og forskellige typer kraner,
samt rutinerede medarbejdere er grundlaget for en god løsning skabt.
|
Transport og løft af tagmaterialer
Her benyttes 58 tm kranbil, med 6 meter lad til transport af isolering og tagpap. Dette hejses ved byggeplads til tag
Vi har pallegafler der er tilpasset forskellige typer paller og vægte. |
|
Her løftes byggematerialer ca. 20 meter ind bag mur, og sættes på stillads i 22 meters højde. |
|
Løft af glas
Løft af glas er en krævende opgave.
Vi har 4 forskellige glassug, så vi kan vælge det bedst egnede til hver opgave.
Løft af glas, med vacuum-sug, ved Alsion i Sønderborg.
Adgangsforholdene gjorde det til en spændende opgave som blev løst med en meget lav kranbil og god planlægning.
Dette gav igen en god dag, med flot udsigt mod Alssund. |
|
Ved løft af lange / smalle glas, især vandret, er det vigtigt at få fordelt belastningen over hele fladen.
Her bruger vi ofte flere glassug, ophængt i åg.
Her skulle glasset monteres let skråt, så vi havde en talje i, så vi kunne få glasset til at have den rette vinkel, før det blev lagt ned i karmen. |
|
Der bruges ofte glas i opbygning af skillevæge i kontormiljøer.
Her løfter vi glas ind på 4. sal i bygning på Esbjerg havn. Dette var eneste vindue der ikke havde solafskærmning, så her valgte vi denne løsning.
Inde i bygningen satte vi glasset på bukke, så det kunne køres videre på pallevogn. |
|
Transport og opsætning af stålspær
Transport af 2 komplette spær. Hvert i 2 dele a 13 meter samlet = 26 meter. Disse køres ind til bymidten og samles. |
|
Efter spærene er samlet bliver de løftet op på taget og monteret. Dette gøres med 2 kraner, for at reducere belastningen af spærene.
|
|
Spærene monteres 5 og 7 meter inde på taget.
Hele taget skulle "hænges op " i disse spær, for at fjerne væge og søjler i det øverste etage. |
|
Montage af betontrappe
2,3 tons trappe løftes ind i bygning.
Med vores 175 tm kran løftes trappen over tagryggen, og sænkes ned på bagsiden.
|
|
Trappen sænkes lodret ned imellem 2 spær. |
|
Her sænkes trappeelementet ned igennem stueplan og videre til kælderen. |
|
I kælderen landes trappen på rulleskøjter, og toppen løftes med taljer, ophængt i en montagebuk. Her står den ene del på gulvet i stueplan, og den anden, (som kan ses her) står i kælderen. Så tilpasses beslag i væg og gulv, og trappen er på plads.
Vi har planlagt hele løftet, og medbragt alt grej der skulle bruges. |
|
Løft af gipsplader
En hel pakke gipsplader løftes her med vores specielle gipsplade-gaffel.
Gaflen har en lav byggehøjde, hvilket gør den velegnet til at løfte ind i etageadskillelser. |
|
Gaflen har en yderligere egenskab:
Man kan vippe en hel pakke gipsplader fra vandret til stående. |
|
Herefter låses gaflen med pladerne stående lodret. |
|
Her er pladerne lodrette, så de kan trækkes ind igennem et sprossevindue, og videre ind i rummet på 2. sal.
Dette er også velegnet hvis pladerne skal trækkes ind på et loft mellem 2 spær. |
|
Løft af træ-facadeelementer til tag.
Vi løfter alle former for elementer, såvel beton som træ / stål.
Vi har de fleste almindelig brugte former for anhugningsgrej til dette. |
|
Moderne og rationelt byggeri kræver ofte afdækning
Her løftes tag til afdækning af byggeri på plads på stillads i hver side af bygning. |
|
Gode mandskabsfaciliteter er en del af en moderne byggeplads.
Vi kan også tilbyde transport af skure og containere.
Vi har biler der kan medtage 2 stk. 20' containere. |
|
Skruede vindeltrappe ned igennem ovenlys.
Svømmestadion skulle i forbindelse med en ombygning have en ny vindeltrappe til rutsjebanen. Den blev fremstillet af et helt nyt komposit-materiale, der krævede at den blev transporteret og indsat i et stykke.
Det blev lidt af en udfordring, da den på alle mål var større end de åbninger der var i bygningen. |
![]() |
Lidt "kikken og vurderen" afslørede at stigningen i trappen var meget lig vinklen på sprosserne i ovenlyset over trappen.
Herefter fik vi lokket en ingeniør til at lave et forløb i et lidt avanceret tegneprogram, og det afslørede at der i alle vinkler, på vej ned ville være plads til den ene sprosse i åbningen imellem trappeløbene.
Og så var vejen vist - Vi skruede trappen ned som en kæmpe skrue med "links-gevind".
|
H. E. Bluhmes Vej 73 \\ 6700 Esbjerg \\ Tlf. 75 12 08 99 \\ CVR 11532047 \\ Mail: post@franksegall.dk